Nerušte schůzky s partnery

Zima je tradičním obdobím firemních schůzek s dealery, prodejci, provozovateli licencí i prodejními týmy. Jsou to schůzky, které slouží k získání perspektivy v rámci roku a k přípravě na budoucnost. V současném období ekonomické krize se však řada těchto schůzek odkládá nebo ruší.

Nacházíme se přitom v době, kdy je třeba, aby vedoucí pracovníci byli vidět a hlavně slyšet u lidí, kteří na ně spoléhají. Nezávislí partneři potřebují vědět, jak si firmy představují letošní spolupráci. Obchodníci i další zaměstnanci pak potřebují vědět, co mají dělat, aby svou firmu podpořili. Proto jsou tyto schůzky nezbytné. Jak je uspořádat efektivně?

- Udržujte soustředění. Jedná se o důležitou příležitost pro nejvyšší vedení, aby se postavilo k ekonomické situaci a odhalilo své plány, jak ji řešit. Je na manažerech, aby ukázali svou znalost situace a vládu nad ní. Ne vše, co slíbí, se nakonec uskuteční, je však třeba, aby se prezentovali jako připravení.

- Vyprávějte příběhy. Mluvte o tom, jak se lidé vyrovnávají se složitými obdobími. Sdílejte příběhy ze své oblasti. Zdůrazněte nezlomnost. Nahlížejte na věc z dlouhodobé perspektivy a vytvářejte příběhy, které budou tuto perspektivu sdílet.

- Naslouchejte okolí. Vytvořte panelové diskuse pro účastníky. Umožněte sdílení nejlepších postupů i plánování. Obchodníci i prodejci tak mohou sdílet pohledy na zákazníky. Zákazníci by, na druhou stranu, měli také mít možnost mluvit o tom, jak řeší a přežívají krizi.

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review