Většina lídrů si je vědoma hodnoty správně definované obchodní strategie. Méně jich už stejně uvažuje o strategii vůdcovství. Bez strategie pro vůdcovství však nemohou obchodní strategie plně uspět.
Strategie vůdcovství musí stejně jako všechny ostatní strategie vycházet z pečlivé analýzy současného stavu a uváženého výhledu do budoucnosti. Zvažte následující faktory:
- Potřebná kvalita vůdcovství. Vycházejte ze současných a očekávaných vůdcovských pozic.
- Kvality pro výběr. Počítejte s demografickou charakteristikou, diverzitou, zkušenostmi z minula, úrovní praxe.
- Dovednosti a chování. Co potřebujete k zavedení své obchodní strategie a vytvoření očekávané firemní kultury?
- Kolektivní vůdcovské schopnosti. Zabývejte se také schopností lídrů pracovat společně ve skupinách a přizpůsobovat se změnám.
- Očekávaná vůdcovská kultura. Zaměřte se na praktické vůdcovství, jako je spolupráce napříč hranicemi, angažování zaměstnanců, přijímání odpovědnosti za výsledky, vytváření vůdcovských příležitostí pro ostatní, rozvoj ostatních a učení se tomu, jak učit.
-kk-