Pokud nejste spokojení s výkonností některého zaměstnance, měli byste s tím něco dělat. Nechat situaci bez řešení až do chvíle největší nouze vše pouze zhorší.
- Věřte, že existuje šance na zlepšení výkonnosti dotyčného. Dá vám to motivaci k většímu úsilí pomoci mu, která z vás bude pozitivně vyzařovat.
- Vysvětlete dotyčnému rozdíl mezi tím, co dělá a tím, co by měl dělat. Buďte co nejspecifičtější.
- Nedostatky probírejte v soukromí a ujistěte se, že jim zaměstnanci rozumějí.
- Odhalte důvody nedostatečné výkonnosti. Přistupujte k tomu s otevřenou myslí. Spíše pokládejte otázky, než abyste prosazovali své předpoklady.
- Když jsou zaměstnanci zahlcení, mohou se hodně snažit a stejně dosahují jen málo. Snižte proto tlak, který se na ně vyvíjí, tím, že jim pomůžete vybrat priority a dohodnete si termíny.
- Pokud je důvodem nízké výkonnosti to, že zaměstnanec nemá svou práci rád, pomozte mu pochopit, jak přispívá firmě.
- Společně se dohodněte, čeho může nevýkonný zaměstnanec reálně dosáhnout a do kdy. Dohodněte si také příští schůzku k prodiskutování jeho pokroků.
- Využívejte každé příležitosti k tomu, abyste nevýkonné zaměstnance pochválili a podpořili.
-kk-