Neplní tým to, co jim zadáte? Možná nechápou, co po nich chcete

Nevím proč, ale můj tým prostě neplní to, co má.“ Řekli jste si už někdy tuhle větu? Připadalo vám, že z nějakého záhadného důvodu se vašemu týmu nedaří plnit plány, naplňovat vaše očekávání nebo dotahovat nějaký projekt ke zdárnému konci? Pak je dost možné, že na vině jste vy, protože jste nedostatečně vysvětlili, co po nich vlastně chcete. Zde je několik tipů, jak svému týmu předat úkoly a komunikovat očekávání tak, aby nedocházelo ke vzájemnému nepochopení.

Ilustrační snímek

Tyto tipy uveřejnil Forbes.

Mluvte konkrétně a zcela jasně

V prvé řadě je nutné vyhnout se jakýmkoliv vágním frázím. Zapomeňte na manažerskou, nejasnou mluvu nebo běhání kolem horké kaše. To, co po týmu chcete, vysvětlete zcela jasně a srozumitelně. Tak, aby nemohlo dojít k žádné špatné interpretaci.

Vysvětlete důvody, které za vaším rozhodnutím nebo požadavkem stojí

Říct týmu, co je potřeba udělat, často nestačí. Mnohdy je totiž nutné říct i důvody, proč je nutné, aby se daná věc stala tak, jak chcete. Když důvody nevysvětlíte, vaši podřízení třeba nerozpoznají, co jsou hlavní priority nebo proč tak lpíte na něčem, co jim připadá zbytečné. A ve výsledku mohou udělat něco, s čím jste nepočítali.

Víc využívejte psanou formu komunikace

Možná vás tým nechápe, protože jim většinu věcí říkáte mluvenou řečí. Zkuste psanou komunikaci. Její výhoda je, že lidé si mohou zprávu přečíst tolikrát, kolikrát potřebují, a mohou se k ní vracet kdykoliv později. Pro vás je psaná komunikace výhodná také v tom, že si po sobě můžete přečíst, co jste napsali, a oproti mluvené řeči lépe zhodnotit, jestli zpráva vyznívá tak, jak chcete.

Nastavte jasný časový plán

Určete si spolu s týmem deadliny a jasný časový plán plnění projektu nebo požadavku. Bez konkrétního časového ukotvení se vám dost dobře může stát, že dojde k nepochopení priorit a že dojde ke zpoždění práce na projektu.

Pravidelně se zajímejte o průběh projektu nebo plnění úkolu

Tím, že práci zadáte, by vaše práce manažera rozhodně neměla končit. Průběžně se o průběh prací zajímejte – podle rozsahu projektu stačí buď týdenní jednání, nebo se stačí třeba druhý den ráno rychle zeptat, jestli je vše v běhu.



-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com