IT manažeři dnes pracují ve světě instantní komunikace a neustálého informačního toku. Jsou prakticky nepřetržitě připojeni, ať je pracovní den, večer nebo víkend. Velký objem komunikace však neznamená efektivní komunikaci.
Přehlcení informacemi vede naopak k závažným osobním i organizačním problémům, mezi které patří neschopnost přemýšlet strategicky a rozhodovat se, ignorování kontextu informací a dat, poškozování sociálních a týmových dovedností, neefektivní řízení nebo nepřesné a nepotvrzené informace vedoucí k nedorozuměním a špatným rozhodnutím.
Co tedy může IT manažer dělat? Článek doporučuje čtyři taktiky pro omezení technologických vyrušení a informačního zahlcení.
- Vymezte si čas pro vyřizování e-mailů. Vyberte si pro tuto činnost dva až tři bloky po pěti až deseti minutách.
- Vypněte zvuky signalizující příchod e-mailu. Omezte tato vyrušené pouze na skutečně naléhavé případy. Vyzkoušejte také například „pátky bez e-mailů“, do kterých zapojíte i zaměstnance.
- Vypínejte mobilní komunikační zařízení. Nebo je alespoň kontrolujte pouze ve vymezeném čase. Raději iniciujte komunikaci pomocí těchto zařízení v době, která vám vyhovuje, než abyste se nechali neustále vyrušovat.
- Rozvrhněte si dobu pro čerpání nových informací. Inspirujte se například Billem Gatesem. Ten si každé dva roky vyčleňuje týden na studium nových knih, článků a dalších informací, které mu připraví jeho asistenti. Udržuje tak tempo se svým oborem a přichází na nové myšlenky, z nichž se mohou stát nové strategie Microsoftu.
-kk-