Nekritizujte a neodsuzujte: Raději zvyšujte sebevědomí

Pokud jsou vaši kolegové v některých oblastech úspěšnější, nebojte se je obdivovat a pochválit. Sami hledejte způsoby, jak dosáhnout výsledků, které budou ještě lepší. Snažte se prostě být ještě o něco efektivnější než oni.

Nikdy si nestěžujte na lidi a na problémy. Mnohem lepší bude, když tutéž mentální energii využijete k hledání vhodných a dobrých řešení.

Ilustrační snímek

Nestěžujte si – raději problémy vyřešte a nalezněte odpovědi místo pouhého kritizování, vyzývá nás na svém blogu známý řečník Brian Tracy.

Jste manažeři, který si stěžují?

Nestěžujte si. Obzvlášť pokud se ocitnete ve skupině, kde jsou jen samí další stěžovatelé, uvidíte, že jste zašli příliš daleko. Chodíte-li na obědy a na kávu jen s lidmi, kteří si také věčně stěžují, stane se pro vás stěžování si něčím přirozeným.

Jenže tím, že si stěžujete, se stavíte do role oběti, a pak se budete cítit špatně. To vás přivede k pocitu odmítání a uzavřenosti nebo dokonce rozčílení. Ztratíte sebejistotu a vaše sebevědomí poklesne.

Pokud existuje problém, diskutujte o něm. Pokud nejste spokojeni s chováním nebo nějakým výsledkem, vy jste tady manažer. Vy musíte aktivně zasáhnout a problém vyřešit. Často pomůže už to, že budete upřímní ohledně rozdílu mezi tím, co jste očekávali a tím, co jste dostali.

Jste manažeři, kteří snadno odsuzují druhé?

Nikdy byste neměli odsuzovat ostatní. Pokud tak učiníte, demoralizujete své posluchače a ublížíte sebevědomí dané osoby (pokud vás slyší).

Dokonce i pokud odsoudíte někoho mimo společnost, může se stát, a asi i stane, že mu to nakonec někdo řekne. Verze, kterou dotyčný uslyší, přitom bude pravděpodobně zkreslená, a tak výsledný dopad může být daleko horší, než byste mohli očekávat.

Zvedněte se a raději vytvořte pozitivní prostředí

Když si osvojíte kvality pozitivního leadershipu, tento váš nový, pozitivní přístup bude vrhat příjemné světlo na celé pracoviště. To se tak stane příjemnějším a plným podpory.

Právě vy byste měli vytvářet prostředí, kde jsou lidé uvolněni a cítí se dobře. Zvyšujte sebevědomí každého na vašem pracovišti. Dávejte svému týmu, příležitosti, aby mohl ukázat, co v něm je a pracoval co nejlépe. Připomínejte všem, jak jsou dobří. A také, že v ně věříte.

-jk-

Zdroj: BrianTracy.com - blog předního světového odborníka na rozvoj lidského potenciálu a osobní efektivity
Zobrazit přehled článků ze zdroje BrianTracy.com