Tyto tipy přinesl server Addicted2Success.com.
Pracujte chytřeji, ne více
Mnoho lidí věří, že cílem k vyšší produktivitě je zkrátka více pracovat. To ale ne vždy platí. Navíc, pokud to budete s prací přehánět, může to mít za důsledek naopak zvýšení chybovosti, snížení kvality práce a ve výsledku i nižší produktivitu. Naučte se spíše pracovat chytřeji. Co to znamená? Znamená to například to, že si budete určovat priotity nebo že budete využívat skutečně adekvátní software a výdobytky moderních technologií.
Naučte se efektivně delegovat práci
Řada manažerů prosazuje teorii, že důležitou práci si nechávají radši pro sebe. To je ovšem dlouhodobě neudržitelný přístup, který se dříve či později negativně projeví na vaší produktivitě a který může nakonec vést dokonce až k vyhoření. Naučte se delegovat práci a efektivně ji předávat svým podřízeným, čímž si rozvážete ruce a budete se moci více věnovat strategickému plánování.
Na každý den si připravte plán aktivit
Dobrým pomocníkem při zvyšování své vlastní produktivity je plánování aktivit. Mějte na každý den naplánované časové úseky, během kterých se budete věnovat prioritním úkolům – stůj co stůj. Nezapomeňte si naplánovat i čas pro nenadálé události i pro plánovanou relaxaci.
Praktikujte mono-tasking
Mono-tasking, uni-tasking nebo single-tasking. To všechno jsou výrazy pro přístup, který stojí v opozici k takzvanému multi-taskingu. Myšlenkou mono-taskingu je, že se v jednu chvíli plně věnujete pouze jednomu úkolu. Naučte se méně skákat od jedné věci k druhé a raději si zažijte principy hluboké práce, protože právě ta vám přinese znatelné navýšení vaší produktivity.
-mm-