Tyto tipy byly uveřejněny v příspěvku na blogu Briana Tracyho.
Aktivní naslouchání
Skutečné naslouchání znamená pochopit potřeby a obavy ostatních. Když tedy s někým mluvíte, ptejte se a ověřujte si, že jste správně porozuměli. Jinými slovy – naslouchejte aktivně.
Jasnost a stručnost
Buďte konkrétní a mluvte jasně. Vyhýbejte se vágním frázím, zdlouhavému vyprávění a zbytečným informacím, které mohou odvádět pozornost od vaší hlavní myšlenky.
Nastavte očekávání
Komunikace slouží i k tomu, abyste ostatním řekli, jaké jsou vaše priority a očekávání. Sdílejte proto s týmem jasné cíle a zodpovědnosti, aby každý věděl, co se od něj očekává a proč.
Používejte pozitivní jazyk
Jedna věc se dá říct nekonečným množstvím způsobů. Pamatujte, že slova ovlivňují atmosféru v týmu. Při komunikaci proto používejte konstruktivní a povzbudivý tón, který podněcuje angažovanost a spolupráci.
Využijte vizuální komunikaci
Obrázky, grafy a další vizuální pomůcky mohou usnadnit pochopení složitějších konceptů a podpořit zapamatování informací.
Pravidelná zpětná vazba
Poskytujte svým podřízeným konkrétní a aktuální zpětnou vazbu. Pravidelná komunikace pomáhá udržet motivaci a umožňuje včasné řešení problémů.
-mm-