Několik rad pro oběd s klientem

Bavit klienty je ošidná věc. Když se nesnažíte vymyslet, zda bude lepší zmínit váš nový produkt před, nebo až po kávě, zaměstnává vás obava, zda čtyři vodky před šestou hodinou byly dobře investované peníze. Naštěstí si můžete výrazně ulehčit situaci, když si předem ujasníte, proč zvete klienta například na oběd. Pak budete vědět, zda můžete relaxovat a objednat si moučník, nebo budete nuceni obložit klientův talíř smlouvami a psacími potřebami.

- Dobře zvolte místo setkání s klientem. Berte v úvahu jeho preference (do jaké míry je stydlivý, konzervativní atd.).

- Snažte se vyvarovat pokušení. Zvolte vhodné oblečení.

- Důležité je umět se chovat u stolu. Iv dnešní době stále platí zásada zavřených úst při konzumaci jídla a správného zacházení s příborem.

- Omezte svůj apetit. Ať jídlo vypadá jakkoli delikátně, vyvarujte se čehokoli složitého a obtížně konzumovatelného.

- Jistá zdrženlivost je vždy na místě. Při hovoru o práci se neomezujte jen na desetiminutovou prezentaci na téma společného zvýšení zisků. S klientem byste se měli vzájemně lépe poznat.

- Nezapomínejte, že jste stále v práci. Ať už je setkání s klientem jakkoli příjemné nebo zábavné, vyvarujte přílišného pití alkoholu a neformálního chování.

- Neopíjejte se. Nemusíte se zcela bránit skleničce alkoholického nápoje, nikdy by se vám však nemělo stát, že na obchodní schůzce „přeberete“.

- Buďte štědří jen do té míry, kterou vám umožňuje rozpočet. Není nic trapnějšího, než zjistit při placení, že firemní kreditní karta neobsahuje dostatečnou sumu

- Nezapomeňte na účet. Doložte nadřízeným výši investovaných nákladů.

-kk-

Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Guardian