Tento text vychází ze článku Selling Power.
Buďte pro své podřízené vzorem
Buďte příkladem pro ostatní. Principy, které po ostatních požadujete a které byste u nich chtěli vidět, musíte především dodržovat vy. Jestliže budete po ostatních něco chtít, ale sami se svými radami nebudete řídit, nemají vaše požadavky šanci na úspěch.
Oceňujte snahu a netrestejte za chyby
Vytvořte bezpečné a pozitivní pracovní prostředí tím, že budete oceňovat snahu a tvrdou práci zaměstnanců a že je budete podporovat v jejich iniciativě zkoušet nové věci a postupy. To samozřejmě znamená, že je nebudete trestat i za chyby nebo nevydařené kroky. Naopak, naučte je poučovat se z chyb a vítat drobná pochybení jako příležitost k osobnímu růstu.
Poskytněte zaměstnancům kvalitní školení
Každý člověk se chce někam posouvat, někam růst. Tuto základní lidskou potřebu byste tedy neměli ve vašem týmu opomíjet. Nabídněte pracovníkům kvalitní školení. Ideálně na témata, která si sami vyberou.
Nebuďte mikromanažer
Dejte svým pracovníkům určitý prostor dělat věci po svém. Nikdo nemá rád, když mu neustále nadřízený stojí za zády a kontroluje jeho každý krok. I když to možná se snahou řídit zaměstnance i v drobných úkonech myslíte dobře, musíte jim dát možnost dělat si věci podle sebe.
Dejte zaměstnancům důvod být na svoji práci hrdí
Lidé nepracují jenom kvůli penězům. Většina lidí chce ve své práci vidět i nějaký hlubší smysl. Zkuste vymyslet, jestli nemůžete ze své pozice vedoucího nabídnout podřízeným něco, díky čemu by měla jejich práce i určitou přidanou hodnotu a díky čemu by na svoji práci mohli být zaměstnanci hrdí.
Ohodnoťte zaměstnance dostatečně a spravedlivě
Buďte spravedliví, nikomu nenadržujte a oceňujte skutečně dobře a tvrdě odvedenou práci. To se týká i finančního hodnocení. Pokud nebudete motivované a dobře pracující zaměstnance dostatečně a spravedlivě odměňovat, velmi brzy svoji motivaci ztratí.
-mm-
https://www.sellingpower.com/2020/01/20/16952/ten-ways-sales-managers-can-motivate-and-inspire-their-teams/