Nejhorší způsoby, jak přijít o místo

Propouštění na dálku naznačuje nízkou emocionální vyspělost a inteligenci managementu. Vytváří dojem, že odcházející zaměstnanci spáchali nějaký zločin. Průzkumy prokazují, že zaměstnancům, kteří prošli ponižujícím procesem odchodu ze zaměstnání trvá déle najít si nové zaměstnání. Firmy by si měly uvědomit, že jsou sledovány a zákazník, který vidí, jak je zacházeno se zaměstnanci si může rozmyslet s takovou firmou obchodovat. Stejně tak si mohou odradit řadu budoucích kvalitních uchazečů. Podobné zacházení může spustit vlnu odchodů u stávajících zaměstnanců.

Seznam ponižujících kroků je dlouhý. Minulý týden propustila například firma Radio Shack 400 zaměstnanců doručením patřičné e-mailové zprávy. Nebo Northwest „radí“ propuštěným zaměstnancům, jak mohou ušetřit. Seznam zahrnuje rady typu nestydět se vytáhnout něco zajímavého z popelnice, nebo aby jezdili do práce na kole.

„Jak na to?“:

- Obsílka. Mimo e-mailu se lidem oznamuje ukončení pracovního poměru prostřednictvím zásilkové služby, doporučeného dopisu, textové zprávy nebo telefonního hovoru.

-Hravá forma. Jistá firma svolala zaměstnance do haly a dala jim informační balíčky dvou barev. Jedna barevná skupina se mohla vrátit do kanceláří, cesta ostatních vedla „na ulici“.

- Ať si to přečtou sami. Další „možnost“ je nechat informace o personálních změnách na místě, kde si je všichni sami přečtou.

- Nový nábor. Některé firmy požádaly uprostřed fúze všechny zaměstnance, aby rozvázali pracovní poměř a znovu se přihlásili. Cílem bylo zbavit se starších zaměstnanců a zeštíhlet organizační strukturu.

- Chraňte svá data. Je naprosto v pořádku, že firma chrání své složky a další majetek. Vyskytly se ale případy, kdy byla povolána ozbrojená ochranka. Mnohem vhodnější, méně ponižující a efektivnější je zajistit dohled osobou, která nebude nápadná.

-av-
Zdroj: CNN.com - portál americké zpravodajské televize CNN
Zobrazit přehled článků ze zdroje CNN.com