Nejčastější chyby při poskytování zpětné vazby

Poskytování zpětné vazby většinou nepatří mezi nejoblíbenější manažerské úkoly. Výsledkem je nedostatečná a neaktuální komunikace o úspěších a možnostech zlepšení zaměstnanců. Sdílením svého pohledu má přitom manažer svým lidem pomoci a dovést k lepší výkonnosti. Rozhodně se nevyplatí mlčet ani čekat příliš dlouho.

Článek konzultantky Sonii Di Maulo na serveru SelfGrowth.com upozorňuje na nejčastější chyby při poskytování zpětné vazby. Kterých z nich se dopouštíte?

  1. Řeknete zaměstnanci, že pro něj máte zpětnou vazbu, ale řeknete mu ji až za 4 dny, kdy máte v kalendáři volno.

  2. Řeknete zaměstnanci, že pro něj máte seznam připomínek a pak s ním proberete pouze jednu pozitivní událost.

  3. Poskytujete zpětnou vazbu pouze o tom, co je třeba zlepšit. Neoslavujete úspěchy.

  4. Nemáte plán pro to, co budete říkat.

  5. Zpětnou vazbu předáváte e-mailem bez možnosti osobního pohovoru v následujících 24 hodinách.

  6. Chcete poskytovat zpětnou vazbu, ale ve výsledku to neděláte.

  7. Kritickou zpětnou vazbu tlumočíte na veřejnosti nebo v rychlosti, když spěcháte k vyřízení jiné záležitosti.

  8. Poskytujete pouze zpětnou vazbu pouze podle toho, co chcete vy a neuvažujete o tom, zda je na to zaměstnanec připraven.

  9. Necháte neshody přerůstat v konflikty.

  10. Pouze mluvíte a zapomínáte poslouchat.

-kk-

Zdroj: SelfGrowth.com - online komunita věnovaná osobnímu rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje SelfGrowth.com