Každý obchodník by si měl připomínat nejdůležitější zásady úspěšného uzavírání obchodů. Také obchodní manažeři by měli pro své lidi mít po ruce stručný přehled kroků, bez nichž nelze vést úspěšné obchodní prezentace. Server www.businessbrief.com proto sestavil seznam nejčastějších chyb při obchodních prezentacích, které nezaškodí si přečíst.
1. Špatná příprava
Dobrý obchodník nechodí na prezentaci bez toho, aby chápal byznys potenciálního klienta.
2. Unáhlené soudy
Dobrý obchodník nenabízí řešení, dokud detailně nezná problém potenciálního klienta. Nestaví prezentaci na tom, co si sám myslí, že klient potřebuje.
3. Příliš mnoho mluvení
Dobrý obchodník více naslouchá, než mluví. Když mluví, mluví o problémech a cílech potenciálního klienta. Dělá si také poznámky, aby důležité informace nezapomněl.
4. Neosobní přístup
Dobrý obchodník vždy připravuje prezentaci na míru potenciálnímu klientovi.
5. Žádné vymezení vůči konkurenci
Dobrý obchodník se předem seznámí s konkurencí, než jde na prezentaci. Má-li konkurenční výhodu, ví o tom.
6. Špatné uzavření obchodu
Dobrý obchodník umí požádat o objednávku, takže o ni nepřijde. Buď smlouvu či objednávku rovnou uzavře, nebo vymezí konkrétní následující kroky, které jej k uzavření obchodu dovedou.
-kk-