Neochota delegovat práci
Jak uvádí The Muse, mnozí noví manažeři podvědomě věří, že jedině oni sami jsou věci dělat v potřebné kvalitě. Práci tak delegují jenom velmi neochotně a postupně jsou zahlcováni. Schopnost a ochota delegovat práci je jeden z nejdůležitějších a taky nejtěžších úkolů, které před každým novým manažerem stojí.
Perfekcionismus a zaměření na detaily
Manažeři-zelenáči často mají pocit, že musí mít pod kontrolou vše, co se v týmu děje. Někdy se tak zbytečně zaměřují na detaily a pedantsky trvají na nesmyslných pravidlech, místo toho, aby se soustředili na celkové výsledky a dali pracovníkům více prostoru.
Praktikování nepřirozeného manažerského stylu
Noví manažeři si ve snaze působit dostatečně profesionálně přečtou několik knih o managementu a postupují podle odborných rad, aby se nakonec snažili fungovat stylem, který je pro ně nepřirozený. Každý manažer si musí najít styl, který odpovídá jeho osobnosti, a nesmí se snažit kopírovat jiné.
Snaha zavděčit se podřízeným za každou cenu
Nezkušení týmoví vedoucí se snaží být se svými podřízenými zadobře (což je zcela pochopitelné), a tak jim někdy naslibují něco, co pak nedokážou dodržet. Této chyby se musí noví manažeři vyvarovat.
Nedostatečná rozhodnost
Jako poslední chybu uvádíme nedostatečnou rozhodnost. Někteří čerství vedoucí se necítí natolik sebejistě v kramflecích, aby činili rázná, sebevědomá rozhodnutí, což se může negativně projevit na výsledcích nebo fungování týmu.
-mm-