Podle webu Entrepreneur.com byste se měli držet následujících kroků.
1. Poděkujte
Vyslechněte si kritiku a poté poděkujte. Člověk, který vás kritizuje, často dlouho přemýšlel, než vás oslovil se svými připomínkami. Jeho záměrem je pomoci vám.
Poděkováním můžete překvapit, především však vytvoříte příjemnější atmosféru pro další diskusi. Dozvíte se také více, než kdybyste hned zahájili protiútok.
2. Najděte zrnko pravdy
Nevnímejte kritiku jako útok na celou svou osobnost a veškeré své chování. Zaměřte se na tu část, která je pravdivá.
3. Hledejte spojitosti
Zamyslete se, zda jste podobnou kritiku již neslyšeli v minulosti. Pokud ji slyšíte opakovaně, je to jasný signál, že byste ji měli přestat ignorovat.
4. Buďte zvědaví
Uvažujte, proč si o vás dotyčný myslí to, co říká. Tím aktivujete šedou kůru mozkovou, tedy rozumové uvažování. Nemusíte souhlasit, měli byste si však zpětnou vazbu vyslechnout.
5. Ptejte se
Pomocí otázek se ujistěte, že kritice správně rozumíte. Odhalte konkrétní chování, které vede k tomu, že jste kritizováni. Ptejte se také na doporučení, jak se zlepšit.
-kk-