Zaměstnanci čekají od svých manažerů zpětnou vazbu za provedenou práci. Manažeři jsou ale nervózní, obávají se toho, jak říkat zaměstnancům věci, které zase tak slyšet nechtějí. Proto je jen málo týmů, kde se zaměstnancům opravdu dostává opravdové a pravdivé zpětné vazby a kde se nehrají různé šarády.
Manažeři by si měli uvědomit, že musejí říkat věci přímo. Zaměstnanci zase musejí umět přijmout i kritiku a poučit se z ní. Když manažer dává zpětnou vazbu, měl by popsat všechny strany, zároveň by se měl vyvarovat používání pejorativních slov.
Naučte své zaměstnance tomu, že je můžete chválit i kritizovat před ostatními, kteří z toho mohou být poučení. Vždy dejte zaměstnancům šanci, aby svůj výkon opravili nebo vylepšili.Užívejte příklady a nabídněte pomoc.
Popište přesně změnu, kterou od zaměstnance očekáváte. Nakonec nezapomínejte na to, že každý potřebujete občas poradit a povzbudit.
-pk-