Na co se připravit před důležitou schůzkou

Ilustrační snímek

Před tím, než se dostavíte na schůzku, byste měli vědět, co od ní očekáváte. Stejně tak byste se ale měli připravit i na to, s kým povedete diskuzi. Sežeňte si aktuální informace o tom, kdo ti lidé jsou, jak si stojí jejich firma a jak vypadá jejich vývoj v poslední době, radí web business2community.com.

1. Shromážděte informace o lidech, se kterými se setkáte

Jaké jsou jejich aktuální pozice a jaká je jejich pracovní historie? Použijte Linkedin, Twitter a Facebook, abyste to zjistili. Víte, kde studovali? Jakého typu vzdělání se jim dostalo a jaké jsou jejich zájmy? Možná máte něco společného. Pokud je navíc už znáte z minula, projděte si krátce vaše poslední e-maily a vzpomeňte si, o čem jste naposledy jednali. Navázali jste totiž vztah, který teď můžete zúročit.

2. Získejte informace o tom, pro jakou firmu pracují a jaká je její současná situace

Má jejich firma za sebou úspěšné čtvrtletí nebo dokonce celý úspěšný rok? Prošla nedávno nějakou významnou změnou? Možná nějaké zajímavé akvizice nebo sloučení konkurenčních firem? Základem je také vědět, zda je dotyčná firma lídrem ve svém oboru, nebo jestli naopak spíše zaostává za ostatními konkurenty. Vždy můžete aspoň navštívit firemní web a tyto základní informace si zjistit.

3. Jaké poslední novinky nastaly v oblasti, ve které je dotyčný a jeho firma aktivní?

Udály se v dané oblasti nějaké převratné změny? Došlo k událostem, které způsobily potíže a danou firmu silně zasáhly? Víte o nějakých vzrušujících zprávách, které firmu ovlivňují právě nyní?

4. Jak se daří jim osobně?

Jsou extrémně vytížení, snaží se vyřešit nějaký složitý problém, nebo naopak v nedávné době zaznamenali velký úspěch? Stalo se něco, co přitáhlo pozornost veřejnosti k nim nebo k jejich firmě?

5. Co chcete na dané schůzce vyřešit nebo získat?

A velká otázka – co chce získat vaše protistrana? Co si od vás asi slibuje a jakou hodnotu díky vaší účasti získá?

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com