Diář manažera je většinou plný porad, schůzek či konferenčních hovorů. Často je toho tolik, že se v rámci těchto akcí ještě chystá pracovat na jiných věcech, aby se připravil na další jednání. Ani v takovém shonu by však neměl zapomínat na aktivity, které jsou naprosto zásadní pro jeho roli lídra.
Podle webu Forbes.com byste si alespoň jednou měsíčně, lépe však každý týden, měli vždy udělat čas na následující činnosti. „Udělat čas“ přitom neznamená věnovat jim pár minut, pokud se naskytne volná chvíle, ale vyčlenit si na ně konkrétní časové úseky ve vašem rozvrhu.
1. Strategie
Lídr vytváří strategii a motivuje své lidi k tomu, aby jej následovali. Jaká se vaše strategie a znají ji vaši lidé? Musíte s nimi mluvit a stále sledovat, zda vaše strategie odpovídá realitě potřeb firmy a týmu.
2. Uznání
Vaši lidé budou motivovanější a zůstanou u vás déle, pokud jim dokážete poděkovat. Ocenit dobrou práci můžete na poradách nebo přirozeně během každodenních úkolů. Počítá se i poděkování e-mailem. Zkuste si dát do kalendáře na každé ráno upozornění, abyste někomu slovně či písemně poděkovali.
3. Klienti
Každý manažer má své klienty, ať už jsou to zákazníci nebo zaměstnanci. S těmito lidmi musíte komunikovat, abyste znali jejich potřeby, posilovali vzájemné vztahy a zlepšovali to, co jim můžete poskytnout.
4. Soustředění
V záplavě každodenních urgentních věcí se vám může snadno stát, že vám již nezůstane žádný čas na práci, která není jen jednorázová nebo povrchní. Jde o úkoly, kterým musíte věnovat plnou nerušenou pozornost. Chcete-li tomu zabránit, musíte si na tyto úkoly plánovat konkrétní čas ve svých kalendářích, informovat o tom ostatní a pak tyto časové bloky, kdy vás nebude nikdo rušit, plně využít.
5. Odpočinek
Manažerská role s sebou nese velkou odpovědnost a s tím i velký stres. V ideálním případě byste si měli každý den najít alespoň krátký časový blok na činnost, která vám pomůže uvolnit se, uklidnit a dále pokračovat v práci s novou energií.
-kk-