Často slyšíme o tom, že nadřízení by se neměli přátelit se svými podřízenými, aby sami sebe nepřipravili o autoritu. Právě to je však jeden z nejčastějších mýtů o vztazích mezi manažery a jejich lidmi. Pokud si předem vyjasníte vzájemná očekávání v oblasti výkonnosti, nic vám nebrání v tom, abyste mezi sebou měli silné, přátelské vztahy.
Na další mýty upozornil ve svém článku na serveru Ezinearticles.com Doug Watsabaugh z poradenské společnosti WCW Partners.
Manažer nemůže upřímný ke všem
Manažer se může mylně domnívat, že jeho úkolem je přivést zaměstnance k výkonům, nikoli jim vysvětlovat širší souvislosti. Může také zadržovat informace proto, aby ukázal svou moc. To vše však vede pouze k šíření fám, což výkonnosti nijak neprospívá.
Emoce do práce nepatří
Představa, že na pracovišti se musí vše řešit logicky a racionálně, je také mylná. Emoce nelze zcela vypnout a není-li na ně brán ohled, vytvářejí narůstající tlak mezi lidmi. Manažeři by proto neměli přehlížet houstnoucí atmosféru mezi lidmi. Na místě je zajistit prostor pro výměnu zpětné vazby, kde bude možné řešit věci přímo.
Manažer musí mít stále vše pod kontrolou
Nikdo není dokonalý a přiznat chybu nebo neznalost neznamená selhání. Lepší je, když budete vnímáni jako upřímní lidé schopní poučit se na základě zkušeností.
-kk-