Tyto tipy přinesl web INC.com.
Umožněte co největší flexibilitu
Pracovníci chtějí a požadují flexibilitu. Tak to je a tak to bude. I přestože se musí všichni vrátit do kanceláří, jistě máte určitý prostor nabídnout vašemu týmu flexibilitu jiného typu. Zjistěte, jaké máte možnosti, a nabídněte pracovníkům co možná největší možnou flexibilitu.
Nastavte jasná pravidla
Aby nevznikly nějaké zmatky, dohady a nedorozumění, je nutné, abyste nastavili jasná pravidla docházení do kanceláře. Máte klouzavou pracovní dobu? Dokdy nejpozději mají být pracovníci ráno na pracovišti? Je home office skutečně úplně zapovězený, nebo je za určitých podmínek možný? I když tato pravidla nemusí být definována celofiremně, měli byste si je pro pořádek stanovit na vaší, týmové úrovni.
Mluvte se svými podřízenými individuálně
Zjistěte, jaké jsou individuální požadavky, obavy a poznatky vašich podřízených. Snažte se v rámci firemní a týmové politiky najít prostor pro individuální úpravu pravidel, pokud je to aspoň trochu možné, a snažte se vyjít vstříc individuálním požadavkům podřízených – opět ale dejte pozor, aby stejná pravidla platila pro všechny a abyste nikomu nenadržovali!
Podpořte pozitivní stránky práce z kanceláře
I práce z kanceláře má oproti home office své výhody. Komunikace je rychlejší, mentoring a školení efektivnější. A můžete se setkávat tváří v tvář i společensky. Využijte těchto pozitiv na maximum. Organizujte školení, plánujte společné snídaně nebo obědy. A zpříjemněte vašim podřízeným práci z kanceláře co možná nejvíce.
-mm-