Motivace týmu zákaznických služeb

Poskytování dobrých služeb zákazníkům patří mezi nejužitečnější, ale také nejsložitější aktivity firem. Ty, jimž se to podaří, však dosahují vyšší spokojenosti zákazníků, vyšších příjmů, většího objemu návštěvnosti a nižší fluktuace zaměstnanců. Jak tedy motivovat zaměstnance zákaznických služeb, aby poskytovali skutečně to nejlepší?

- Zajistěte pokračující vzdělávání. Důležité je, abyste poskytovali školení nejen v souvislosti s organizační politikou a technologiemi, ale také pro přímé jednání se zákazníky. Vytvořte pokračující systém vzdělávání a zpětné vazby.

- Nastavte postoje zaměstnanců. Neustále pracujte na svém vlastním postoji a postoji členů vašeho týmu k poskytování co nejlepších zákaznických služeb. Buďte si vědomi toho, jakým příkladem jdete. S negativní postojem u sebe nemůžete od zaměstnanců očekávat pozitivní postoj k zákazníkům.

- Poskytujte pobídky. Motivujte zaměstnance zákaznického servisu pobídkami na základě plnění organizačních cílů a hodnot. Zajímejte se, o jaké pobídky mají zájem. Poskytujte je včas, spravedlivě a veřejně.

- Ukažte uznání. Uvědomte si, že vaši zaměstnanci každý den řeší složité situace. Udržujte proto jejich motivací tím, že jim ukážete své uznání včas, upřímně, spravedlivě a tak, aby je povzbudilo.

- Podporujte vynikající zákaznické služby. Podporujte a motivujte své zaměstnance více způsoby. Zajistěte technologie, které budou podporou jim i zákazníkům. Tlumočte problémy svých zaměstnanců vyššímu vedení. Udržujte vysoký standard zákaznických služeb.

-kk-

Zdroj: Customer Service Manager - americký portál pro manažery zákaznických služeb
Zobrazit přehled článků ze zdroje Customer Service Manager