V článku pro portál Forbes.com popsala tyto situace děkanka a profesorka managementu na Daniels College of Business při americké University of Denver Christine Riordanová.
1. Když se mění strategie firmy, části firmy nebo významného provozu.
2. Když firma rozvíjí nové úsilí – přichází s novými výrobky či službami.
3. Když přichází nový vůdce, nový zaměstnanec nebo vzniká nová jednotka.
4. Když zaměstnanec nebo vůdce nezvládá svou roli a dostává se do skluzu se svým projektem.
5. Když zákazník přijde se závažnou stížností.
6. Když firma nedosahuje očekávaných výsledků.
Christine Riordanová dále radí: „V jakékoli situaci, kdy budete muset sledovat detaily práce druhých, jim upřímně vysvětlete, proč to děláte... Dávejte si však pozor, abyste detailnímu sledování práce druhého nevěnovali příliš mnoho času. Pokud je váš dohled potřeba dlouhodobě, pravděpodobně nemáte správného zaměstnance nebo vedoucího pro příslušný úkol.“
-kk-