Štíhlejší pracovní síla, pomalejší prodej a těsnější rozpočty nutí manažery motivovat zaměstnance k tomu, aby dokázali dělat více s méně zdroji. Jak na to? Radí Suzanne Batesová, autorka nové knihy Motivate Like a CEO: Communicate Your Strategic Vision and Inspire People to Act!
- Oceňujte, odměňujte a uznávejte. Zaměstnancům nevadí tvrdá práce, chtějí ale uznání. Uznáním přitom nemusí být povýšení ani bonusy.
- Nepřetržitě komunikujte. Uvědomte si, že s nedostatek informací zvyšuje strach a zaměstnanci si tento nedostatek nahradí vlastními obavami o budoucnost.
- Buďte otevření a upřímní k zaměstnancům.
- Zaveďte různé způsoby zjišťování, co si zaměstnanci myslí. Bude třeba různých přístupů, abyste pronikli hlouběji a pochopili, jak se vaši zaměstnanci cítí.
- Dejte zaměstnancům možnost vyventilovat se. Umožněte jim dát průchod obavám z propouštění, vyššího objemu práce, zmrazování platů a dalších omezení.
- Nebojte se postrčit zaměstnance. Nemějte strach vyžadovat větší iniciativu a zapojení.
- Ujasněte si vlastní priority. Pečlivě rozvažte, co je třeba udělat nyní a co naopak není tak urgentní.
- Přehodnocujte každý den nebo i každou hodinu. To, co bylo důležité včera, již nemusí být důležité dnes. I když by vaše priority měly vycházet z platné obchodní strategie, bude třeba je pravidelně přehodnocovat, a umožnit tak týmům správná rozhodnutí, kam investovat čas a další zdroje.
- Více se spojte se zákazníky. Platí to i pro užší kontakt s potenciálními zákazníky a prodejci.
-kk-