Vyjádřete dotyčnému uznání
I když to může být těžké, snažte se dotyčného nedobývat. Článek na blogu projektu TED spíše radí vhled dotyčného ocenit, aby se necítil příliš ukřivděn, protože těmto lidem zpravidla právě o uznání a pozornost jde především.
Vysvětlete, že momentálně jeho názor nepotřebujete
To, že oceníte vhled dotyčného, ještě neznamená, že jeho názor budete brát v potaz. Pokud se daný pracovník třeba nevhodně vloží do týmové debaty, klidně, ale zcela jednoznačně a stručně dotyčnému vysvětlete, že teď na jeho názor není prostor a že necháte mluvit člověka, jehož expertiza je teď více relevantní.
Nenechte sebe nebo ostatní kolegy přerušovat
Kdyby se i přesto dotyčný snažil „přetahovat“ ostatní na svoji stranu a neustále by se do debaty vkládal a poskytoval nevyžádané informace a názory, musíte zasáhnout. Nenechte sebe nebo své kolegy přerušovat a nastavte jasná pravidla interní komunikace.
Berte v potaz ty rady a připomínky, které jsou relevantní
Nesnažte se však dotyčného odbývat vždy za každou cenu. Dost možná jsou některé jeho připomínky relevantní. Snažte se vždy z jeho projevu extrahovat ty připomínky, které jsou užitečné a produktivní, a udělejte mu radost tím, že je vezmete v potaz.
Zaměřte svoji pozornost na ostatní členy týmu
Pracovník, který neustále a hlasitě v týmu prosazuje své rozumy, na sebe často strhává příliš mnoho pozornosti. Nenechte se jím rozptylovat a věnujte minimálně stejně velkou pozornost i ostatním pracovníkům, kteří se třeba tak hlasitě neprojevují. Jejich názory a připomínky často bývají zajímavější než proslovy pánů „Všeználků“.
-mm-