Pokud jste ředitelem malého nebo středně velkého podniku, vaším úkolem není jen rozhodování, řízení peněžního toku a prodejního cyklu a řešení nedostatků zdrojů - ať už lidských či finančních - ale také střídání různých tváří. Jste zodpovědní za uzavírání obchodů a jste hlavním marketingovým pracovníkem firmy.
Je vám tento popis blízký? Pak používejte ředitelskou marketingovou sadu nástrojů.
Každá sada by měla mít:
„Kladivo“
Úderný argument – odůvodnění, proč by měli lidé mít zájem o váš produkt či službu. Ukazuje, že víte, kdo je váš zákazník, co chce a co potřebuje.
„Klíč“
Získávání více klientů je jeden z obchodních cílů. Klíč pro vývoj marketingových aktivit, optimalizaci marketingového mixu (nabídky, reklamy, umístění), oslovování potřeb, přání a nákupního cyklu vašich prospektů.
„Šroubovák“Potřebujete víceúčelový „šroubovák“ pro utahování a povolování. V obchodním světě představuje tento nástroj vaše nabídky, vzory smluv, reference od zákazníků a to, jak přístupné produkty máte. Možnost vyzkoušet váš produkt před jejich zakoupením je klíčovým akcelerátorem schvalovacího procesu.
Používejte těchto šest otázek pro proměření rychlosti procesu adopce:
- Je produkt kompatibilní s běžnými postupy/procesy?
- Je snadné produkt používat?
- Může být produkt podáván vzorkově k odzkoušení?
- Jaký je rizikový faktor při nákupu/užívání produktu?
- Je snadné komunikovat výhody produktu?
„Kleště“Umožní vám držet malé, křehké předměty. V obchodním světě mohou být těmito křehkými objekty potenciální zákazníci - prospekti. Kleště také nabízí flexibilitu – stejně jako vaše produkty, nákupy a finanční možnosti.
„Šroubky, klíny a lepidlo“
Aby držely pohromadě jednotlivé segmenty firmy.
„Metr“
Přestože je v seznamu jako poslední, obchodní ekvivalent pravítka nebo měřící pásky je jeden z vašich nejdůležitějších nástrojů. Používejte měření jak v marketingu, tak při plánování prodeje.
Měření se může týkat skupiny určitých zákazníků nebo určitého počtu obchodních případů. Výstup pak poslouží jako základ pro plánování další strategie.
Tyto nástroje:
- vám pomohou ujasnit, proč by lidé měli kupovat od vás,
- usnadní lidem používání vašich produktů či služeb,
- pomohou dát vám a vašim prospektům prostor k manévrování v cenách a sortimentu,
- pomohou umožnit zakotvení marketingových procesů a cenové politiky,
- pomohou používat jasné měřící techniky.
Poslední typ, jak nejlépe využívat vaši „sadu nástrojů“:
- nezapomínejte co nejrychleji opravit to, co je rozbité – čím delší bude prodleva, tím horší a dražší pak může být oprava.
-av-