Manažerské strategie, které vám zajistí loajalitu vašich podřízených

Udržet kvalitní a perspektivní talenty ve vašem týmu a ve vaší firmě je jedním z klíčových úkolů týmového manažera. Bohužel, řada vedoucích pracovníků se dopouští chyb, které podřízené spíše demotivují a narušují vzájemný vztah mezi pracovníky a jejich zaměstnavatelem. Pojďme se proto v dnešním článku podívat na to, jaké přístupy a strategie vám naopak pomohou zajistit, že vaši podřízení budou spokojení, produktivní a loajální.

Ilustrační snímek

Upravte svůj manažerský styl podle individuálních preferencí vašich podřízených

Jak uvádí Forbes, každý pracovník má trochu jiné preference co se týče komunikačního stylu i manažerského přístupu. I když byste si měli udržovat určitý předvídatelný a jasný manažerský styl, přeci jen byste svůj přístup měli upravovat i tomu, jaké preference vaši podřízení mají. Když máte bilanční schůzky s vašimi podřízenými, upravte svůj komunikační styl tak, abyste s vašimi pracovníky navázali pokud možno silné vztahy.

Umožněte svým podřízeným zajímat se i o jiné role v rámci firmy

Jako manažer byste měli podporovat zájmy a preference vašich podřízených. Měli byste podporovat i jejich ambice a pomáhat jim v rozvoji. To mimo jiné znamená, že jim dáte možnost hledat si uplatnění v rámci firmy i mimo váš tým. Pokud má o takový horizontální přesun některý z vašich podřízených zájem, nebraňte mu.

Ujistěte se, že vaši podřízení mají možnost se rozvíjet a vzdělávat

Každý člověk a každý pracovník by měl mít možnost rozvíjet své silné stránky, vzdělávat se a posouvat se. Někteří manažeři tuto možnost svým podřízeným upírají, někdy i ze strachu, aby je jejich podřízení „nepřerostli“. To je však velká chyba a pokud byste možnost vzdělání svým podřízeným skutečně upřeli, rozhodně tím narušíte jejich loajalitu vůči vaší firmě.

Podporujte u vašich podřízených jejich silné stránky

Každý z nás má určité slabé a silné stránky. Jako manažer máte za úkol detekovat a podporovat u vašich podřízených jejich silné stránky. Z toho budete těžit vy jako firma, tak i samotní podřízení. A budou mimo jiné díky tomu i loajálnější a oddanější vůči vaší firmě.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com