Jedna z nejvlivnějších celebrit světa, americká moderátorka a vydavatelka Oprah Winfreyová může být inspirací v řadě manažerských a podnikatelských aktivit. Čemu se tedy můžeme přiučit na své cestě k úspěchu?
- Vyhýbejte se dohodám, které by ohrozily vaši značku. Winfreyová, na rozdíl od většiny celebrit, nespojuje své jméno s dalšími značkami. To jí ponechává plnou kontrolu nad jejím jménem.
- Posilujte vztahy se zákazníky prostřednictvím vlastních zdrojů. Namísto spolupráce s předními časopisy pro ženy, ve kterých by mohla publikovat své sloupky nebo vytvořit svůj blog, založila Winfreyová vlastní časopis podle svých hodnot jako propagaci své značky. S kontrolou nad médiem získáváte i kontrolu nad obsahem, což platí pro firemní weby, stránky v rámci sociálních sítí, newslettery apod.
- Specializace vede k úspěchu. Winfreyová se nezapojuje do obchodních aktivit, o kterých příliš neví, jen proto, že jde o dobré nabídky. Z dlouhodobého hlediska to poškozuje efektivitu podnikání a klíčové sdělení, které chcete předat.
- Buďte krok před konkurencí díky povědomí o tom, co se změní. Využijte nadcházejících změn jako výhody - podobně jako Winfreyová, když se rozhodla skončit svou show, dokud je na vrcholu. Získala tím obrovskou pozornost pro své další projekty.
- Budujte image skutečného profesionála. Winfreyová se chová profesionálně před kamerou i v soukromí. To, že se jí podařilo udržet mimo stránky bulváru, pomohlo k vybudování jejího image založeného na etice a důvěře.
- Umožněte úspěch lidem, které obdivujete. Winfreyová podpořila řadu umělců i dalších lidí, jejichž dovednosti ji oslovily. Umožnila jim, aby se podíleli na budování její značky.
-kk-