Manažera dělá i jeho řeč těla: Jakým negativním neverbálním signálům je lepší se vyhnout

Dobrý vedoucí musí působit kompetentně a sebevědomě, zároveň musí umět dobře komunikovat a být empatický. Být dobrým manažerem, popřípadě se jím stát, tedy vyžaduje i vysílání těch správných neverbálních signálů, které lidem ve vašem okolí dají najevo, že jste ten správný člověk na tom správném místě. V tomto článku se proto podíváme na sedm neverbálních signálů, které jakožto vedoucí vysílat nesmíte.

Ilustrační snímek

Neudržování očního kontaktu

Jak uvádí Forbes, těkání očima a neschopnost udržet oční kontakt v neverbální komunikaci značí nízké sebevědomí, strach nebo snahu něco zatajit.

Absence úsměvu

Úsměv značí laskavost a zároveň sebevědomí. Člověk, který se usmívá, se většinou nebojí a není nervózní. Usmívejte se na lidi, se kterými mluvíte, a budete tak působit věrohodněji.

Špatné držení těla

Člověk, který se hrbí, má špatné držení těla a celkově se snaží sám sebe co nejvíce opticky zmenšit působí nesebevědomě a jako někdo, kdo nechce být tam, kde se momentálně nachází.

Nervózní gesta

Ťukání nohou, mnutí rukou, sahání si na obličej. To všechno jsou znaky nervozity, které zaručeně podkopou jakoukoliv vizi, kterou se snažíte ostatním předat.

Přehnaná gesta

Stejně jako nervózní gesta působí i přehnaná gesta. Když se například při podání ruky příliš soustředíte na sílu stisku a za každou cenu se tak snažíte ukázat, že jste sebevědomí, působíte paradoxně jako někdo, kdo se bojí, že ostatní prokouknou, že není takový, jak se snaží vypadat.

Nevěnování pozornosti

Základem empatie a efektivní komunikace je věnovat pozornost člověku, se kterým mluvíte. Věnujte proto maximální pozornost vždy té osobě, se kterou v tu chvíli komunikujete.

Přílišná blízkost

Různé situace vyžadují různou vzdálenost mezi účastníky komunikace. Nesnažte se být u lidí, se kterými máte pracovní vztah, příliš blízko. Působili byste zvláště, dokonce až agresivně.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com