Jaké jsou bariéry, které většině manažerů brání úspěšně delegovat své povinnosti? * Nedostatek důvěry v podřízené. Tento syndrom by se dal nejlépe popsat slovy „Co se stane, když se něco pokazí?“ Manažeři se bojí, že by si jejich podřízení neuměli s nenadálou situací poradit, a proto radši dělá všechno sám. Může to být také tím, že je perfekcionista – v takovém případě, pokud už se k delegování uchýlí, obvykle kontroluje každý krok svých podřízených. * Nedostatek sebedůvěry. Nově jmenovaní manažeři se cítí zavaleni novými povinnostmi a mají strach ze svých nadřízených i podřízených. Proto se uchylují k práci, kterou dobře znají a ve které se cítí „pevní v kramflecích“. * Špatná definice povinností a působnosti. Manažer musí přesně vědět, co se od něj očekává a kam až sahají jeho pravomoci. * Obava z konkurence. Manažer se bojí, že jeho podřízený bude, v případě, že mu deleguje určitou práci, v něčem lepší než on. * Obavy z nudy. Někteří hyperaktivní manažeři se obávají, že když vše delegují, žádná práce na ně nezbyde. Někteří se také bojí, že je budou ostatní považovat za lenochy, kteří se práci vyhýbají. Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal