Chovejte se profesionálně
Práce manažera není o tom, zda má někoho rád, nebo ne. Jeho úkolem je rozvíjet tým a pomáhat všem jeho členům, aby ve svých rolích uspěli.
Skutečný lídr dokáže ze svých negativních pocitů vůči podřízenému udělat výhodu. Sleduje jeho chování a naučí se rozpoznávat, co je pouze důsledkem špatných interpersonálních či jiných dovedností, a co je osobnostní rys.
Na odlišné osobnostní rysy nahlížejte jako na možnost, jak dosahovat vyšší kreativity a lepších výsledků pro firmu. Nedostatky v komunikaci a pracovních výkonech řešte zpětnou vazbou.
Naslouchejte
Pokud jste zkoušeli zachovat profesionální přístup, ale ve vztahu s podřízeným stále cítíte napětí, promluvte si. Nečekejte, že toto téma bude s vámi otevírat sám podřízený.
Sejděte se s podřízeným mezi čtyřma očima, vyzdvihněte jeho silné stránky a zeptejte se, co by ve své práci rád zlepšil, a jak by se chtěl dále rozvíjet. Naslouchejte a dejte najevo, že vás zajímají jeho názory.
Zpětnou vazbu k chování, které považujete za negativní, otevírejte až ve chvíli, kdy k němu dojde.
Buďte moudřejší a ustupte
Pokud se ani nyní situace nezlepší a je zřejmé, že vaše antipatie jsou vzájemné, musíte to být vy, kdo ustoupí. Zeptejte se dotyčného, co vy osobně můžete udělat pro to, aby se váš pracovní vztah zlepšil.
Nejprve poslouchejte a snažte se pochopit všechny souvislosti z pohledu podřízeného. Svůj vlastní pohled si nechte na později.
Nejde o to, abyste ukázali, že máte pravdu. Vaším cílem je najít pochopení a situaci vyřešit.
Nikdy neuděláte chybu, když budete připomínat svá očekávání. Mluvte o tom, jaké standardy kultury, chování a výkonnosti ve svém týmu očekáváte.
-kk-