Manažer musí naučit lidi zřetelně komunikovat a rozumět

Správně komunikovat by chtěl umět každý. Není to totiž nic lehkého, i když si mnoho pracovníků myslí opak. V komunikaci totiž nejvíce záleží na tom, jak dokáže být zřetelná.

Nejtvrdším oříškem v komunikaci je přetíženost informacemi a pracovní tlak, který může podrážet naší koncentraci.

Efektivní management vyžaduje právě v této oblasti tvrdé úsilí.

Chudá komunikace je částečně výsledek neúčinných komunikačních dovedností, ale také toho, v jaké stavu je osoba, která předává informaci. Spěch a stres způsobují, že informace je nezřetelná a nejasná.

Manažeři, kteří usilují o zřetelnou komunikaci, zvláště dbají na detaily a preciznost. Předpokládají, že jejich zaměstnanci se velmi často nedokážou soustředit na jednu věc a jsou roztěkaní. Proto se manažeři snaží pracovat na tom, aby z jejich zaměstnanců byli dobří posluchači a informátoři. Záleží na tom, aby se uměli uvolnit a na chvilku zapomenout na všechno ostatní a soustředit se na zprávy od manažera. Dále je třeba zaměstnance angažovat.

Existuje hodně komunikačních technik, které mohou manažerům pomoci. Je třeba jen přijít na to, jak získat pozornost právě svých zaměstnanců.

Všichni efektivní manažeři by se stejně měli po předání zprávy ujistit, že jí všichni správně rozuměli. 

-pk-
Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101