Úspěšný „provokatér“ dokáže dát dohromady lidi, s nimiž nikdy předtím nepracoval a přimět je ke smysluplné aktivitě. Zůstává klidný i v dobách největší krize, je k dispozici pro ty, kdo jej potřebují. Dokáže dát ostatním pocit, že jsou součástí něčeho velkého a významného. Provokatéři sami sebe považují za budovatele společenství, jejichž středem je zákazník. Dobrým příkladem provokatéra (i když nikoli v obchodním slova smyslu) je bývalý newyorský starosta Rudy Giuliani.
Z generálů, tady manažerů s vojenským stylem řízení, se mohou také stát provokatéři. Chce to však odvahu ke změně sebe sama a svých postojů, kterou každý nemá. Pozitivním příkladem může být Lou Gerstner, manažer společnosti IBM. Nastoupil sem jako generál, později však byl ochotný uspořádat poradu se svými zákazníky a aktivně se zajímal o to, jaké jsou silné a slabé stránky společnosti. Na základě získaných poznatků vybudoval moderní strategii, která zajistila firmě úspěch. Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company