Máme praktikanta, co s ním?

Praxe jsou cenné jak pro praktikanty, tak pro společnosti. Pro podniky je to velká marketingová příležitost. Ústní zmínka praktikanta nebo brigádníka o jeho pozitivní letní zkušenosti je neocenitelná. Vaše snaha vám přinese viditelnost a vztahy ve školách, odkud praktikanti přicházejí. Vy otestujete a ohodnotíte schopnosti praktikujících a oni vám předají své názory, například proč by u vás rádi pracovali. Nejlepší postupy při praxích jsou následující:
1. Dejte praktikantům skutečnou práci – není pravda, že nemohou nic pořádného udělat za tak krátkou dobu. Například jednotlivý malý projekt, který je součástí rozsáhlejšího projektu.
2. Dejte jim „domov“ – potřebují vedoucího a tým lidí, kterého by se cítili součástí.
3. Vydejte praktikanty senior manažerům z různých oblastí – podporujte příležitosti a interakce s klíčovými manažery.
4. Seznamte všechny praktikanty ve vašem podniku – uspořádejte pro ně na začátku například večírek nebo výlet. Také je seznamte s absolventy jejich škol.
5. Vyhledávejte a poskytujte zpětnou vazbu.
6. Nesledujte je po celou pracovní dobu.
7. Zapojte praktikanty do náboru pracovníků v jejich školách – poslechněte si jejich názor, seznamte je se svými plány.
-ba-
Zdroj: Wetfeet.com - americký portál s nabídkami zaměstnání a informacemi o trhu práce
Zobrazit přehled článků ze zdroje Wetfeet.com