Podporovat obchodní vztahy je důležité 365 dní v roce. Blížící se Vánoce však nabízejí speciální příležitost ocenit přínos ostatních vašemu obchodu a vyjádřit vaše díky. Článek přináší několik tipů, jak postupovat a naopak nepostupovat.
- Připravte se již nyní. Pokud plánujete outsourcovat vánoční odměňování, vybírejte důvěryhodné poskytovatele, abyste ušetřili práci vlastním zaměstnancům.
- Ujistěte se, že máte správné údaje. Zkontrolujte tituly, jména a adresy příslušných lidí.
- Nepřekračujte své možnosti. Při výběru strategie odměňování berte v úvahu váš rozpočet.
- Uvědomte si a respektujte rozdílnost vašich vztahů. Vybírejte dárky, které budou vhodné pro širší okruh jednotlivců, nikoli pouze pro určitou skupinu.
- Respektujte politiku odměňování v jiných firmách. Ve všech svých výběrech se držte etických zásad.
- Nevylučujte lidi, kteří přispěli k vašemu úspěchu , jako jsou zákazníci, dodavatelé nebo vaši krátkodobí zaměstnanci.
- Neumisťujte firemní logo na dárky. Zaměstnanci i zákazníci mají dost propagačních věcí za celý rok. Vánoce jsou příležitostí darovat jim něco speciálního.
- Neposílejte dárky bývalým klientům. Vypadalo by to jako neprofesionální snaha získat je zpět.
- Buďte konzistentní při odměňování jednotlivých oddělení. Žádný zaměstnanec by se neměl cítit méně hodnotný než ostatní.
- Neobětujte rozpočet na odměňování zaměstnanců ve snaze zvýšit rozpočet na dárky pro zákazníky. Výrazně negativně by to ovlivnilo morálku na pracovišti.
- Buďte opatrní u rozdávání jídla a pití. Respektujte etnická a zdravotní omezení jednotlivých lidí.
- Buďte osobní. Vyjděte ze své kanceláře a podejte si ruku se zaměstnanci. Navštivte klíčové dodavatele a zákazníky a popřejte jim hezké svátky.
-kk-