Článek na serveru eremedia.com připomněl šest faktorů všímavého vedení, které by manažeři měli mít na paměti.
1. Nebuďte sobečtí
Manažer by měl co nejlépe pomáhat zaměstnancům při rozvoji profesních dovedností.
2. Inspirujte
Dobří lídři jsou příkladem pro ostatní tím, že často pomáhají zaměstnancům objevovat jejich skrytá nadání.
3. Společné cíle
Týmy se mohou spojit za společnou věc, která je vhodnější než řada individuálních představ o tom, kam jít a jak se tam dostat.
4. Odvaha
Je důležité vidět věci tak, jak skutečně jsou, a nevyhýbat se novým výzvám na osobní i týmové úrovni.
5. Poslouchejte, co lidé říkají
Nepředpokládejte, že automaticky víte, co říkají zaměstnanci i klienti. Poslouchejte je pečlivě a získáte hlubší pohled na důležité otázky.
6. Veďte, ale bez kontroly
Dejte jasné pokyny ohledně výše uvedených společných cílů, ale poté nechte členům týmu určitou volnost v tom, jak se rozhodnou své úkoly splnit.
-bn-