Na každém pracovišti působí řada rozdílných osobností, od dominantních po „šedé myšky“. Když se pak horké hlavy střetnou s kliďasy, konflikt na sebe nenechá dlouho čekat. Jak tedy efektivně řídit konflikty na pracovišti? Řešením je citlivý přístup, diplomatické chování a někdy i železná pěst.
V první řadě se konfliktu nevyhýbejte, nedoufejte, že zmizí sám. Naopak by se mohl stát základem hlubšího a dlouhodobějšího problému. Převezměte iniciativu a konflikty řešte přímo. Prvním krokem k řešení je odhalení příčiny konfliktu. Pak je třeba usilovat o vymezení společných cílů zainteresovaných stran, aby řešení mohlo být úspěšné.
Sejděte se společně a diskutujte o možnostech s tím, že manažer bude hrát roli neutrální třetí strany a udržovat zdravou, pozitivní konverzaci. Úkolem manažera je v této fázi také ukázat, že od obou stran očekává plný závazek ve smyslu dohodnutého řešení. Jestliže konflikty přetrvávají, měl by zvážit i oddělení zaměstnanců tak, aby měli méně příležitostí na sebe narážet.
-kk-