Problém neignorujte
Jak uvádí Forbes, pokud o nějakém problému víte, neignorujte ho a řešte ho, i kdyby za vámi oficiálně nikdo s prosbou o pomoc nepřišel. Někteří manažeři se chtějí vyhnout nepříjemným jednáním a konverzacím, a proto některé konflikty neřeší, když se jim nezdají tak zásadní. Ve výsledku ale může dotyčný problém nabobtnat a nakonec způsobit závažný problém ve chvíli, kdy se to nejméně hodí.
Všechny aktéry problému s respektem vyslechněte
Když se rozhodnete do konfliktu vložit, je vaší povinností všechny účastníky vyslechnout a udělat si vlastní obrázek o tom, co se děje. Projevujte přitom všem pracovníkům stejnou míru respektu a pochopení a vyhněte se situaci, že si necháte problém vysvětlit pouze jednou stranou konfliktu a na základě toho budete dělat závěry.
Znejte své hranice
I když je to právě týmový manažer, kdo je onou autoritou, která by měla většinu konfliktů mezi zaměstnanci vyřešit, ne vždy na to nutně máte potřebné znalosti nebo oprávnění. Jestliže se problém týká určitého technického aspektu nebo oblasti, o které nic nevíte, pozvěte nezávislého odborníka. Pokud se například jedná o protiprávní jednání, závažný případ šikany či diskriminace, nesnažte se problém řešit sami a spolupracujte s lidmi a orgány s potřebnou autoritou a znalostmi.
Jděte k jádru problému a vyřešte jej
Při řešení konfliktů neklouzejte po povrchu. Naopak. Pomocí konverzace s aktéry se doberte samotného jádra problému a ten řešte, i když by to v danou chvíli mělo být o něco nepříjemnější, než řešit jenom koncové symptomy tohoto problému.
-mm-