Tyto tipy uveřejnil web Entrepreneur.com.
Každý člověk vyžaduje jiný komunikační přístup
Žádný jeden konkrétní zázračný komunikační styl neexistuje. Proč? Protože jsme každý jiný. A proto každý vyžaduje i jiný přístup. Manažeři by se neměli snažit aplikovat ty samé komnunikační techniky na všechny své podřízené. Místo toho by se měli snažit alespoň částečně přizpůsobovat individuálním potřebám a preferencím jednotlivých podřízených.
Vyplatí se aspoň trochu vycházet z každým
Manažer musí dělat i nepopulární rozhodnutí. Někdy musí hájit zájmy svého týmu před svými kolegy či obchodními partnery. Je tedy poměrně jednoduché si během své manažerské kariéry nadělat pár nepřátel, zvláště pokud se jedná o lidi, kteří vám prostě lidsky nesedí. Není ale důvod, aby mezi vámi panovala vyložená nevraživost. Svět je malý a nepřátelské vztahy s kýmkoliv se vám mohou v budoucnu velmi nevyplatit. Snažte se tedy vždy mít alespoň neutrální vztah se všemi lidmi ve svém okolí.
I manažerská komunikace směrem k podřízeným musí vždy být dialog
Manažer není člověk, který rozdává úkoly. Je to člověk, který by se svými podřízenými měl vždycky vést dialog. Měl by jim dávat prostor se vyjadřovat, měl by jim aktivně naslouchat a brát jejich názory v potaz. I zpětná vazba od podřízených je totiž pro manažery nesmírně cenná.
Z manažera musí sálat sebevědomí
Sebelepší komunikační dovednosti a manažerské techniky manažera nezachrání, pokud mu chybí sebevědomí. Asertivita, rozhodnost a sebevědomí jsou důležité. Uklidňují podřízené, dávají jim najevo, že jsou v dobrých rukou a že víte, co děláte, a často zabraňují nekonečným debatám, pochybnostem a nervozitě v rámci týmu.
Je potřeba držet si od věcí odstup a nebrat si je osobně
Toto je asi nejdůležitější poučka ze všech. Jde „pouze“ o práci. V pracovních a obchodních vztazích často mohou vztahy nečekaně eskalovat a působit vyhroceně, ale všichni zúčastnění by vždy měli zachovat chladnou hlavu. U manažerů to platí dvojnásob. Ti si nesmí nikdy nic brát osobně, i když třeba v týmu panují rozjitřené emoce, a musí se vždy snažit situace de-eskalovat a uklidnit.
-mm-