- Dokažte, že posloucháte. Diskutujete-li se zaměstnanci, je třeba informovat je i o tom, že jste jejich nápady zvážili při rozhodování. Když totiž zaměstnanci neuvidí žádné změny, předpokládají, že vás jejich názory nezajímají.
- Zaveďte „přeskakovací" porady. Netravte zbytečně mnoho času formálním plánováním porad na úkor kontrolování toho, zda proběhly tak, jak měly a předaly potřebná sdělení. Uspořádejte občasnou poradu, kdy se manažeři setkají přímo s týmem dvě úrovně pod nimi - tj. „přeskočí" jednu úroveň managementu.
- Pečlivě si vybírejte čas. Martin měl jako dělník snahu využít přestávek na oběd k tomu, aby se zeptal ostatních, proč něco dělají nebo co si o něčem myslí. Ukázalo se však, že při obědě si zaměstnanci chtějí přečíst noviny a ne odpovídat na otázky. To jej přimělo uvažovat o potřebě komunikovat ve chvílích, kdy lidé poslouchají - nenarušovat jejich prostor.
- Pomozte manažerům stát se lepšími komunikátory. Někteří manažeři mohou být jen stydliví, pokud však nebudou zdravit své lidi, začnou si zaměstnanci rychle myslet, že je nezajímají. Jiní neustále zdůrazňují, že mají dveře otevřené, sami však za zaměstnanci nikdy nepřijdou. Vůdce by si měl uvědomit, že komunikace patří mezi nejkritičtější priority v obtížných ekonomických časech a je třeba, aby o ní uvažovali všichni zdola nahoru.
-kk-
Article source Management Today - website of a UK management magazine