Ne, skutečně se nejedná o překlep. Dnes a denně se usilovně snažíme o to, aby naše nápady zůstaly pokud možno pod pokličkou naší společnosti, a bojujeme proti každému, kdo kopíruje naše know-how. Ale proč vlastně? Ačkoliv se to může zdát šílené, pro některé to je vlastně něco, oč by měli usilovat. Alespoň tak to napsal server Business 2 Community ve svém článku.
Pokud se o vaše nápady začíná podezřele zajímat konkurence, může to pro vás být nepříjemné. Je to však znamení, že vaše jméno na trhu roste, ale také včasné varování, že vaše strategie ztrácí na účinnosti. Trh se stává nasyceným a o to horší je upoutat na sebe pozornost. Ale…
Raději si nechat nápady ukrást, než abyste je sami kopírovali
Možná to zní příliš krutě. V podstatě všechno, co víme, už tu bylo dávno před námi a všichni tedy tak trochu kopírujeme nápady jiných. Pokud jste ale lídrem a zjistíte, že většina vašich nápadů je ve skutečnosti zkopírovaná nebo zmixovaná s nápady jiných, pravděpodobně příliš netlačíte na svůj inovativní vývoj.
Kolikrát se vám stalo, že jste raději dali na rady druhých, pokud jste neměli vlastní přesvědčivé informace? Jistě, nebyli jste přesvědčeni o správnosti nebo vhodnosti dalších variant, ale už se to ani nedozvíte. A to není jen váš případ. Jen několik strategií konvertuje poměrně rychle a jedna myšlenka pak kopíruje druhou. To je varování pro vás, abyste své strategie příště modifikovali.
Udržte si své odborníky
Pokud máte na své straně skutečné odborníky, nemusíte se kopírování vašich nápadů obávat. Dokud vaše konkurence nebude umět klonovat profesionály s nápady, jaké mají vaši lidé, můžete být v klidu. To oni jsou vaší hodnotou, která, pokud si ji udržíte, vám vždy bude přinášet plody své práce. Vaši experti navíc budují na trhu důvěru a utváří z vaší společnosti v průběhu času autoritu. To, co zákazníky nového naučí, se poměrně špatně kopíruje. Takže proč se bát konkurence, která jen kopíruje vaši strategii, když vy máte triumf v kapse?
Kolik z vašich nápadů je založeno na vašem vlastním úsilí?
-bn-