Tyto tipy přinesl web INSEAD Knowledge.
Otevřená komunikace
Základem úspěšného přechodu týmu a firmy pod nového majitele je otevřená komunikace. Pamatujte, že pro vaše podřízené (stejně jako pro vás) se jedná o novou, neznámou a stresovou situaci. Pomozte jim se v celém procesu orientovat a pokud možno s nimi komunikujte zcela transparentně o tom, co se děje a co je čeká.
Seznámení se se strukturou nové firmy
Jako týmový manažer byste se měli co možná nejdříve seznámit se strukturou firmy, která vašeho zaměstnavatele odkoupila. Jaké změny hodlá udělat ve vaší firmě? Jak funguje reportování výsledků a co tato celá změna znamená pro každodenní fungování vašeho týmu i pro jeho místo v organizaci vaší firmy?
Propojení starých a nových struktur
Využijte vašich znalostí stávajících procesů a struktur ve firmě a pokuste se najít způsob, jak by se daly co nejlépe napasovat na novou strukturu mateřské organizace. Najděte společné body i případné konflikty a navrhněte způsoby, jak tyto mezery zaplnit a překonat.
Vzájemné předání dovedností
Noví majitelé firmy mají určitě v zásobě nové poznatky, pohledy a dovednosti, které vaše firma i váš tým mohou využívat. Stejně tak do nové firmy přináší své znalosti a jedinečné know-how i váš tým. Pokuste se si tyto dovednosti a zkušenosti konstruktivně předat navzájem.
Flexibilita a empatie
Pamatujte, že se jedná o citlivou a potenciálně stresovou situaci pro všechny zúčastněné. Buďte proto otevření, flexibilní a empatičtí. Komunikujte pravidelně se svými podřízenými a pokuste se rozptýlit nebo alespoň zmírnit obavy a pochybnosti, které možná o celém procesu mají.
-mm-