Článek na webu management-issues.com popsal, co to znamená, když se manažeři schovávají. Je to například když:
- Manažer neodpoví na e-mail až do příštího rána (s výmluvou, že se k tomu během dne nedostal).
- Manažer se podívá, kdo mu telefonuje, a pak se rozhodne, že hovor nepřijme a nechá raději volajícímu k dispozici hlasovou schránku.
- Manažer upřednostní poslání e-mailu s přílohou (ať už je to powerpointová prezentace nebo memorandum), a doufá, že to dopadne dobře – i když je přitom zřejmé, že lepší volbou by bylo promluvit si s adresátem e-mailu a věnovat čas tomu, aby danou věc přijal za svou. Navíc by se zabránilo možným nedorozuměním.
- Manažer zneužije automatickou zprávu o tom, že je mimo kancelář, ať už na e-mailu nebo na chatu, ve chvíli, kdy ho někdo požádá o informace nebo vysvětlení. Přitom mimo kancelář není, ale chce získat čas.
- Manažer sděluje špatné zprávy raději v době, kdy je velká šance, že adresát zprávy se to hned nedozví – často kvůli rozdílným časovým pásmům.
- Manažer pošle e-mail, ve kterém někoho kárá, i když ví, že by bylo daleko lepší naplánovat si osobní rozhovor. Snaha zareagovat co nejrychleji po prohřešku je v tomto případě jen chabou výmluvou.
- Manažer naplánuje velkou telekonferenci, když přitom by bylo lepší naplánovat sérii menších, důvěrnějších diskusí v malých skupinkách. Pro lidi bývá snadnější ptát se na nepříjemných otázky, když mají více prostoru a času.
Manažeři, kteří řídí týmy na dálku, nejsou špatní ani líní lidé. Lidé však jsou, a proto mohou být občas unavení nebo přepracovaní. Měli by však zároveň zabránit tomu, aby komunikační technologie ještě více komplikovaly řešené problémy. Manažeři mají být proaktivní a mají být svému týmu k dispozici. Neměli by se proto snažit kontaktu vyhýbat, i když je to někdy těžké.
-jk-