Manažerům je často vytýkáno, že sledují každý krok svých podřízených a nařizují jim, jak mají dělat svou práci do nejmenších detailů. Někdy dokonce dělají práci za své podřízené, aby tak předešli možnosti, že se něco nepovede. Existuje však i opačný extrém manažerského chování, o kterém se příliš nemluví.
Někteří manažeři nechávají svým lidem příliš volnou ruku a nezapojují se ani tehdy, kdy je to velmi žádoucí. Nedostatečná pozornost však může být stejně nebezpečná jako příliš pozornosti. Vede k nespokojenosti zaměstnanců a poklesu produktivity. Jak ale poznáte, že se nezapojujete dostatečně? Následující varovné signály popsala autorka populárních manažerských tipů Alison Greenová na stránkách blogu Fast Track.
Nejste spokojeni s výsledky práce
Stává se vám, že neodpovídají vašim představám a očekáváním? Příčinou mohou být dvě věci. Buď špatně delegujete, nebo se v průběhu práce nedostatečně zapojujete (nebo obojí). Na začátku projektu je třeba ujasnit si očekávání a pak průběžně sledovat, zda jsou plněna. Musíte sledovat změny, přizpůsobovat se, koučovat své lidi.
Vaši lidé nevědí, jak hodnotíte jejich práci
Nikdo jiný než vy jim to neřekne. Když budete mlčet, dosáhnete jediného – nejlepší pracovníci se budou cítit zneuznaní, průměrní budou mít pocit, že pracují skvěle a slabí, že jejich slabé výkony nikomu nevadí.
Nevíte, zda vaši lidé plní své cíle
Každý pracovník má určité důležité cíle. To, že vás neinformuje o tom, jak se mu je daří plnit, však neznamená, že je vše v pořádku. Když se nebudete ptát sami, většinou se o problémech dozvíte mnohem později. Navíc se bude zdát, že cíle svých lidí nepovažujete za dostatečně zásadní.
-kk-