Vzhledem k rostoucí náročnosti pracovních rozvrhů v poslední době se nelze divit, že zaměstnanci občas propadají ztrátě energie a motivace. Nekončící seznamy úkolů nás mohou velmi silně vyčerpávat, a proto neuškodí, když si připomeneme několik tipů, jak si udržet optimální úroveň motivace.
Když něco nejde, zkuste odstup
Pokud narazíte na problém, k němuž nemůžete najít řešení, dejte si přestávku nebo se začněte věnovat něčemu jinému. Získáte pak na celou věc nový pohled a řešení můžete najít snáze. Snažte se maximálně využít své silné stránky. Oblasti, které jsou naopak vašimi slabými stránkami, přenechávejte druhým, kteří jsou v nich lepší.
Život není jen práce
Uvědomte si, v jakou část dne jste nejproduktivnější a nejdůležitějším úkolům se věnujte právě v této době. Naučte se spojovat podobné aktivity dohromady. Pomůže vám to snadněji splnit i úkoly, které nepatří mezi vaše nejoblíbenější. Všímejte si věcí, které vás nejvíce vyrušují a omezte je na minimum. V neposlední řadě nezapomínejte na to, abyste měli v kalendáři nějaký čas pro sebe a svou rodinu. Mimo práci se věnujte aktivitám, které vás baví a pomohou vám doplnit chybějící energii.
-kk-