Správná porada je krátká, jde se rovnou k věci, začíná a končí včas, a něco důležitého se na ní dohodne nebo rozhodne. Máte snad jiné zkušenosti? Tak to nejste sami. V průzkumu ManageElite uvedlo 948 pracovníků vyššího managementu, že na 44,8 % mítingů, na které chodí, se neudělá vůbec nic.
Tázaní uvedli podrobnosti o posledních 10 schůzích, kterých se účastnili. 51 % uvedlo, že na polovině z nich se nic nestalo. 53 % uvedlo, že se nic nestalo na 7 mítinzích z 10. A jen necelých 9 % dotázaných tvrdilo, že na všech 10 schůzích se skutečně něco udělalo.
Ironické je, že 90,4 % z těchto manažerů věří, že umí efektivně mítinky vést.
Jak tedy zajistit, abyste chodili pouze na efektivní schůze?
Je to jednoduché, stačí se řídit následujícími 4 pravidly:
- Mítink musí mít předem jasně stanovený důvod svého konání.
- Dohodněte se, co by mělo být jeho výsledkem.
- Stanovte si role – kdo a proč je na schůzku pozván.
- Vytvořte program schůze a držte se ho.
-th-