- „krátké“ porady, které se pokaždé protáhnou, - zaběhnutý systém práce, který je neefektivní, - podřízení, kteří chtějí poradit se svými problémy, - soukromé telefonáty, surfování po internetu, osobní debaty s kolegy, neohlášené návštěvy.
Po každém vyrušení z práce zaměstnanci chvíli trvá, než se začne opět soustředit. Platí to pro nepříjemný telefonát s klientem, konflikt s kolegou i kuřáckou pauzu. Některé firmy proto dnes například vyplácejí svým zaměstnancům příplatky za to, že neztrácejí svůj pracovní čas kouřením. Neefektivně ovšem nepracují pouze řadoví zaměstnanci, ale i manažeři. Ti často ztrácejí čas tím, že nespoléhají na své podřízené a chtějí všechny problémy řešit sami. Toto je několik odborných rad pro to, jak toho během pracovního dne zvládnout co nejvíce:
- Napište si denní plán úloh. - Úlohy rozdělte podle důležitosti a termínů. - Pracujete-li jako manažer, rozdělte úkoly mezi podřízené. - Pracovní plán sestavujte podle své výkonnostní křivky.