Zaměstnanci, zákazníci a spolupracovníci manažerů potřebují dobře vědět, co od nich mohou očekávat. Jedním ze základních předpokladů úspěšného manažera je proto důvěryhodnost. Pokud se chcete přesvědčit, zda jste dostatečně důvěryhodní a zda si svou důvěryhodnost náhodou sami nekazíte, přečtěte si následující doporučení Steva Tobaka, autora populárních manažerských rad na podnikatelském serveru Inc.com.
Nepředstírejte, že zvládnete všechno
Možná si to nemyslíte, ale ostatní od vás neočekávají odpovědi na všechny otázky. Vědí, že jste také jenom člověk. Podobně je tomu i v případě, kdy manažer slibuje nesplnitelné. Lidé kolem brzy poznají, že není schopen své sliby plnit, a byli by raději, kdyby jim nelhal. Pokud jde o lhaní, nelžete ani v dobrém úmyslu. Buďte optimisté, ale s mírou.
Nehrajte si na někoho, kým nejste
Předstírání čehokoli je známkou nejistoty a v případě předstírání, že jste někdo jiný, to platí dvojnásob. Silný lídr věří sám sobě a pracuje na tom, aby byl stále lepší verzí sebe sama. Nehraje si ani na přílišnou politickou korektnost, snaží se být přirozený.
Neříkejte jen to, co chtějí druzí slyšet
Vaším úkolem není souhlasit za každou cenu. Manažer musí mít vlastní názor a umět jej sebevědomě sdělit ostatním. Neznamená to však ostatní ponižovat nebo s nimi jednat jako s malými dětmi. A neznamená to ani chovat se příliš přecitlivěle a reagovat podrážděně.
Nevšímejte si jen sami sebe
Dobrý manažer není zahleděný do sebe. Mezi jeho silné stránky patří smysl pro humor a pokora.
-kk-