Kdysi bývala kancelář ztělesním formality, v současné době má však řada pracovišť uvolněnější směrnice nejen v oblasti odívání. Jak mít pohodové prostředí a zároveň udržet profesionálnost?
Přátelit se, nebo ne?
Kamarádšoft je běžný na všech pracovištích. Uvědomte si ale, že přepnout z kamarádství do profesního módu není nikdy snadné. Na druhou stranu tráví lidé spolu v práci tolik času, že často zapomínají na nutnou hranici mezi prací a osobním životem.
Uvědomujte si, že to, co sdělujete svému blízkému kolegovi mohou zaslechnout jiní lidé a i kdyby ne, možná důvěrné informace nesdělujete správné osobě. Možná máte skvělý vztah se svým nadřízeným, pokud mu ale poskytnete informace, které mohou podkopat vaši spolehlivost nebo profesionalitu, může to mít později negativní vliv na vaši kariéru.
Jak poznat, zda nezacházíte příliš daleko:
Slova: Varovné znamení je, když používáte v hojné míře příliš důvěrné termíny, příliš slangu, který není vhodný pro pracovní komunikaci, nebo nepoužíváte správný žargon. Měli byste dát na zdravý rozum a vynechat témata, která jsou obecně považována za tabu. Třeba humor, který se vám může zdát v normě, mohou ostatní vnímat negativně.
Váš vzhled: Zjevná chyba v odívání je příliš ležérní oděv a přílišné odhalování. Co se týče péče o vzhled, dodržujte styl a barvy vhodné pro váš obor a dodržujte alespoň základní hygienické návyky.
Vaše chování: Příliš společenské chování může být vnímáno jako příliš osobní. Často to například znamená, že zasahujete do osobního prostoru druhého člověka, což je pro většinu západních kultur asi na délku paže.
Jak problém řešit?
- Proberte v klidu věci, které vadí nejvíce.
- Volte slova pečlivě, popište problém obecněji a pak popište, co daná osoba dělá, ne své závěry.
- Buďte důvěrní – a to nejen během této konverzace ale i po ní. Protože něco takového probíráte poprvé, nedělejte hned z komára velblouda
-av-