Luxusní hotely dnes běžně nabízejí nejmodernější techniku, jako jsou ploché televizní obrazovky, možnost připojení přenosných počítačů nebo DVD přehrávače. Odlišit se od konkurence je proto stále složitější. Sází se především na vynikající služby, a tak se objevují stále specifičtější možnosti pro hosty.
Hotel Keswick Hall zařízený v koloniálním stylu na úpatí pohoří Blue Ridge Mountains v americké Virginii například nabízí maminkám služby „dětského komorníka“. Tento zaměstnanec ohřívá kojenecké lahve, zajišťuje houpací židle či dětské postýlky na míru a uspává dítě, zatímco si maminka dopřává lázeň.
Počet podobných zaměstnanců ve světových hotelech za polední roky raketově vzrostl. Jsou vyškoleni, aby poskytovali sebenepatrnější služby, od napouštění vany s perfektní teplotou vody, přes servírování ranního čaje až po výběr vhodného oblečení.
Hotely se soustředí na stále větší detaily. V madridském Riztu tak na hosty čeká oblečení s monogramem a v karibském resortu Jade Mountain najde host na každém polštáři báseň. Hotely se také více zaměřují na majitele zvířat a ekologicky smýšlející hosty. Hotel Lowell v New Yorku nabízí speciální pokojovou službu pro psy, kdy si host může objednat například buvolí morkové kosti. V hotelu Four Seasons Resort Nevis v Západní Indii mohou hosti přispět k místním snahám o záchranu ohrožené mořské želvy.
Mnoho luxusních hotelů se dále přesouvá k atmosféře, která podporuje konkrétní zájmy hostů, ať už jde o gurmánskou stravu nebo dobrodružné výpravy. Snaží se vyhovět jakýmkoli rozmarům, aby si tyto zážitky hosté zapamatovali. Očekává se, že tyto extravagance budou stále běžnější spolu s tím, jak hotelům roste konkurence.
-kk-