Podniky by měly předložit konkrétní výhody, aby pomohly svým zaměstnancům k větší nápaditosti. Jednou z podpůrných metod je projekt Six Sigma, který přijaly společnosti Ford, IBM a mnoho dalších a který podněcuje kreativní myšlení zaměstnanců. Jinou metodou je tzv. „opylení křížem“, při kterém se slučují prvky z různých produktů a oblastí. Následuje šest tipů pro rozvoj kreativity zaměstnanců:
1. Sejměte z kreativity záhadnost – definujte očekávané výsledky tak, aby každý rozumněl, kam má směrovat své úsilí. 2. Odhalte kreativitu jednotlivců – každý má individuální přístup k tvorbě nových nápadů, každý má rozdílný styl práce. 3. Definujte specificky výzvy – zaměřte se na oblasti, kde jsou kreativní řešení skutečně potřeba, neplýtvejte časem. 4. Minimalizujte strach a chyby – uvažujte o chybách jako o možnosti něco se naučit, odměňování zaměstnanců, kteří opatrně přebírají riziko, je může povzbudit. 5. Ujměte se osobní odpovědnosti – vytvořte inovační klima, začněte u sebe a u lidí, na které nemáte vliv. 6. Podporujte aktivní komunikaci. -ba- Zdroj: Knowledgeboard.com - americký portál věnovaný tématu správy znalostí Zobrazit přehled článků ze zdroje Knowledgeboard.com